דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך נבחר דיור מוגן- חומר למחשבה 

מאת    [ 19/09/2012 ]

מילים במאמר: 527   [ נצפה 2730 פעמים ]


רבים מאיתנו מתלבטים רבות בסוגיה- איזה פרמטרים רצוי לקחת בחשבון כאשר בוחרים בדיור מוגן כזה או אחר, בעיקר בעידן בו אנו עדים להתפתחות מרשימה במספר ובאיכות של מתחמי דיור מוגן ברחבי הארץ. אם בעבר הלא מאוד רחוק, האופציות שלנו היו נפרשות על כף יד אחת, אולי שתיים, כיום יש כמות לא מבוטלת של מתחמים כאלו שלא מפסיקים לצוץ ולהתחדש מעת לעת.

כל מתחם מציע, לפחות לפי הפרוטוקול, את אותם הדברים פחות או יותר. עם זאת, לא כל המתחמים משתווים באיכותם מבחינות רבות. במאמר שלפניכם ננסה לעשות קצת סדר בבלגאן ונצביע על הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת דיור מוגן שיספק את הצרכים ויעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר שניתן!

חיי חברה עשירים

הקושי הנפשי לא פחות משפיע, ואולי אף יותר, על תחושת הדכדוך והחוסר, שחשים קשישים רבים בחיי היום יום. המחסור בחברה רלוונטית ותוססת, בכל גיל ובעיקר בקרב בני הגיל השלישי, גורם לתחושת בדידות, חוסר אונים ועייפות מוגברת. התכונה הבולטת והדומיננטית אצל האדם היא עובדה היותו יצור חברתי. אף אחד לא יכול להתקיים בבדידות ואנו זקוקים לחברה תומכת מסביב על מנת להרגיש חיות, לצמוח ולהתפתח. לכן, בבחירת דיור מוגן איכותי כדאי לוודא שהמתחם גדול ומכיל בתוכו דיירים רבים, על מנת להבטיח יצירת קשרים חברתיים רבים ואמיתיים.

ריבוי פעילויות פנאי, הרצאות וחוגים להעשרה

קושי נוסף איתו מתמודדים קשישים רבים הוא חוסר באינטלקטואליות ופעילויות להעשרת חיי היום יום. אנו חושבים ומתאמצים שכלית כל הזמן- בלימודים, בעבודה ובמגוון נושאים אחרים. אצל בני הגיל השלישי המתגוררים בגפם, אין אתגר אינטלקטואלי או מעשי מספיק חזק, וברגע שהמוח לא בפעולה, הנפש נחלשת ומתעייפת גם היא. לכן, חשוב לוודא שמתחם הדיור המוגן מספק גם את הצורך האינטלקטואלי בריבוי הרצאות, שיעורי אמנות, חוגים במגוון תחומים וכדומה, במהלך היום, כל יום.

ספורט

לא סתם אומרים על פעילות ספורטיבית שהיא משלבת בין בריאות הגוף והנפש. ההסבר המדעי טוען שהתעמלות גופנית מעלה את רמת האנדורפינים בגוף ובדרך זו מעלה את מצב הרוח ומחזקת את הגוף פלאים. ההסבר הפסיכולוגי מצביע על תחושת חיות, חוזק ועוצמה שמתקבלת לאחר מאמץ גופני כזה או אחר. בכל מקרה, כשמדובר על גילאים מתקדמים יותר, הדבר נכון כפליים. התעמלות בקרב קשישים חשובה וחיונית גם בפן הפסיכולוגי וגם בפן הפיזי, לכן, חשוב מאוד לבחור דיור מוגן המספק את המסגרת ואת התנאים לשמור על כושר ולהתעמל דרך קבע. מומלץ מאוד לא להתפשר על דיור בלי בריכה, מכון כושר וחוגי התעמלות במגוון תחומים- גם על מנת להסתגל לאורח חיים בריא וגם כדי להעשיר את חיי הדיירים אפילו יותר.

פאר ומרווח מחיה

באותו אופן שכולנו מעדיפים בית מלון יוקרתי על בית מלון פשוט וזול, ליצירת נופש מושלם ואיכותי, כך קשישים יעדיפו לחיות במתחם יוקרתי ומעוצב, ובדירה מרווחת, יפה, מרוהטת לטעמם ואולי...אולי אפילו עם נוף לים. ומגיע להם! אל תתפשרו על הפאר
! הוא נותן המון, ולא פחות משאר הפרמטרים, תורם להנאה הנגזרת מחיים בדור מוגן

 

מיקום

ההמלצה כאן היא לא לנתק את הקשישים מחיי העיר. עדיף לבחור מתחם דיור מוגן שאינו מנותק מהעיר. כך, ניתנת האפשרות לצאת מן המתחם למרכזי קניות שוקקים, לקולנוע ולכל מקום אחר בעיר באופן עצמאי וללא תלות במטפל או בילדים. כי גם ממתחם דיור מוגן העונה על כל הפרמטרים האפשריים ועל הצד הטוב ביותר, נרצה לפעמים לצאת ולשאוף את האוויר שבחוץ!

בהצלחה!

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב